Niin kuin jotkut teistä tiettävätkin, ostin viime viikolla metallinpaljastimen. Ostin sen siksi että, minun omani on suomessa ja se on hieman rikki. Tätä uutta on helppo käyttää, mutta se on hieman painava ja joudun pitelemään sitä hassusti. Tässä mallissa voi myös valita, mitä metalleja sillä haluaa etsiä.

etsin.jpg

Englannissa pitää huomioida, että kysyy luvan maan omistajalta ennen etsimisen aloittamista. Jos lupaa ole kysynyt, niin ei saa puoliakaan mahdollisesta löytö palkkiosta. Sain Reetalta luvan etsiä metsässä meidän talon edessä. Metallin paljastimella olen löytänyt paljon romumetallia ja posliinin paloja. Olemme käyneet aika usein etsimässä ja kaivelemassa. Lomalla meidän piti mennä rannalle etsimään, mutta minä olin kipeä ja sitten satoi vettä.

etsij%C3%A4t.jpg

Olen katsonut videoita mitä muut ovat löytäneet. Joku etsijä oli löytänyt tankin tai ainakin tankin osan, jossa oli tykki. Joku taas oli löytänyt takapihaltaan viiden metrin syvyydestä auton. Yksi 13-v tyttö löysi isänsä kanssa jonkun vaasin, jossa oli kolikoita tai jotain sellaista. Löytö oli arvoltaan noin 2 miljoonaa puntaa. Arvokkaimmat löydöt tulee ilmoittaa British museolle, joka ottaa löydöt itselleen ja maksaa löydön arvon ilmoittajalle.

saalis.jpg

Tämä on kiva harrastus!